توفیق اجباری (؟) هفته
سرماخوردگی والورده و مصدومیت کروس باعث شد تا کاماوینگا ناخواسته فیکس شود. برای موفقیت در رئال نه تنها باید استعداد و روحیه خوبی داشته باشی بلکه به کمی شانس هم نیاز است. نمونه اش ادر میلیتائو است که به لطف نبود واران و راموس در پایان فصل قبل، تقدیرش عوض شد و از یک مازاد به یک ستاره بزرگ تبدیل شد. حالا بعید نیست که کاماوینگا ناخواسته همین شرایط را تجربه کند. چهارشنبه کاسمیرو قطعا بازی نمی کند و حضور کروس نیز نامشخص است. در چنین شرایطی ادواردومی تواند مقابل تیم کشورش (که البته بیشتر تیم دولت قطر است و نه نماینده کشور فرانسه) تقدیر را عوض کند. برخی بدخواهان قصد دارند که به آنچلوتی با سه دهه تجربه مربیگری یاد بدهند که کاماوینگا نشان داده که باید بیشتر به جوان ها اعتماد کنداما یادشان رفته که وینیسیوس،رودریگو و تا حدودی آسنسیو به بازیکنان اسم و رسم دارتر نظیر بیل و هازارد ترجیح داده شده اند. مکتب کارلتو مکتب شایسته سالاری است و بازیکنان درون زمین باید خودشان را ثابت کنند. ادواردو در آخرین روز نقل و انتقالات به رئال آمد. اگر رئال به هافبک نیاز داشت، نمی دانیم چرا مدیران رئال باید تا آخرین ثانیه ها می ایستادند تا بازیکن 18 ساله ای که در سال پایانی قراردادش بود را با قیمتی نه چندان کم (خدود 45 میلیون یورو) بخرند. اگر ادواردو زودتر به اردوی پیش فصل اضافه می شد، شاید زودتر با تیم هماهنگ می شد و نیازی نبود تا فصل اولش در رئال به یادگیری بگذرد. شاید نبود کاسمیرو و کروس به یک توفیق اجباری بزرگ برای رئال و هوادارانش مبدل شود.

کامبک هفته
شرایط هر بازی متفاوت است و نمی توان با اطمینان گفت که رئال مادرید می تواند نمایش خود مقابل سوسیه داد را چهارشنبه تکرار کند. از سویی پاریسی ها در چمپیونزلیگ به مراتب با بازیهایشان در لیگ کسالت بار فرانسه متفاوت خواهند بود همان طور که بایرن مونیخ معمولا در اروپا بهتر از لیگ تک قطبی آلمان بازی می کند. شاید کمترین نگرانی ما از پی اس جی مربوط به مسی و نیمار دو ستاره پوشالی باشد که کاری جز برنامه ریزی برای سفرهای تابستانی و تعطیلاتشان ندارند. مسی که انگار می داند در فوتبال به جایی نمی رسد، اخیرا به پوشیدن شلوار پلنگی قرمز رنگ روی آورده تا شاید حرفه بعدیش کار کردن در سیرک باشد و نیمار هم وقت خود را با لوده بازی کنار بتمن سپری می کند. امباپه بهترین بازیکن حال حاضر جهان می تواند چهارشنبه از استادیوم تیم بعدیش بازدید کند و عشق هوادارانی را حس کند که در دهه آینده دیوانه وار او را تشویق خواهند کرد. اما پی اس جی جدا از مهاجمانش روی کیفیت سایر بازیکنانش نظیر نونو مندس، اشرف حکیمی، دنیلو، وراتی و … حساب می کند. لغو قانون گل زده در خانه حریف کار را برای حساب و کتاب راحت کرده است. برد با اختلاف یک گل یعنی کشیده شدن کار به وقت اضافه و برد با اختلاف دو گل یعنی صعود در مقابل دلارهای قطری. بی صبرانه منتظر چهارشنبه جذاب پیش رو هستیم.

پاچه‌خوار هفته
ژاوی هرناندز احتمالا در دنیای موازی یکی از شخصیت های سریال برره بوده است. او عادت دارد که پاچه خواری افراد مختلف را انجام بدهد و از این راه خرج خانواده اش را در بیاورد. ژاوی زمانی شب و روز قربان صدقه مسی می رفت و حالا پدری را با استعدادترین بازیکن دنیا می داند که البته حدس می زنیم او زیاد اهل فوتبال دیدن نیست وگرنه اگر به برنابئو نگاه می کرد و میلیتائو، وینیسیوس یا حتی کاماوینگا را می دید، جرئت نمی کرد چنین ادعایی داشته باشد. کومان گفته لاپورتای سیاه باز (که از برد ناپولی جشن گرفته بود) بارها به او گفته که ژاوی به درد مربیگری در بارسا نمی خورد چون تجربه ندارد و حالا در به پاشنه دیگری چرخیده است. لاپورتا و ژآوی در رویاهایشان همچنان خیال می کنند که شانسی برای قهرمانی لالیگا دارند که البته احتمالا این رویا حاصل مصرف چند گرم صنعتی و سنتی ناخالص باشد…

حامد فلاح