مرجع خبری رئال مادرید : انتونیو رودیگر مدافع آلمانی رئال مادرید در آستانه جام جهانی مصاحبه بسیار مفصلی با آس داشت.

شرایط در رئال مادرید مطابق انتظارات پیش می رود؟” قبلا نمی توانستم چیزی را تصور کنم چرا که اگر بخواهم صادق کنم، بزرگترین رویای زندگی من این بود که در لیگ انگلیس بازی کنم. رئال مادرید چیزی بود که هرگز تصور نمی کردم برایم رخ بدهد. این در ذهن من نبود. در چلسی بی اندازه خوشحال بودم. وقتی می فهمی که رئال مادرید تو را می خواهد با خودت می گویی”عجب” وقتی به این جا می آیی، همه چیز بزرگ و فوق العاده است.”

چه زمانی به تو گفتند که رئال مادرید به دنبالت است؟” با برادرم در لندن بودم. او این را به من گفت. باورم نمی شد. نمی توانم حسم را توضیح بدهم. هنوز مو به تنم سیخ می شود.”

اولین ماه ها در مادرید:” وقتی به یک کشور می آیی، باید با خیلی چیزها هماهنگ شود به خصوص مسائل غیرفوتبالی. در حقیقت فوتبال فقط یک زبان دارد و آسان است و بقیه چیزها نه زیاد. اما خوش شانس بودم. خانواده ام عاشق حضورم در این جا  هستند. بچه های کوچکم با خوشحالی به مهدکودک می روند و خودم هم خوشحال هستم. در مورد فشار این باشگاه برای پیروزی احساس راحتی دارم و این چیزی است که درون من وجود دارد.”

به جز فوتبال چه سرگرمی هایی داری؟” دوست دارم با خانواده ام باشم. در مورد فوتبال صحبت نمی کنم بلکه در مورد حضور کنارشان صحبت می کنم. گاهی به گردش می رویم. وقتی جوان تر بودم و بچه نداشتم، همه چیز متفاوت بود. بیشتر به مرکز شهر می رفتم.”

چند بچه داری؟” دو تا، یک سال و دو ساله. هر کسی بچه هایی در این سن دارد، می داند که  از چه صحبت می کنم. به توجه نیاز دارند و البته خیلی لذت بخش هستند.”

به جز رئال مادرید چه گزینه هایی داشتی؟” تیم های دیگری هم بودند اما فقط به چلسی و رئال مادرید فکر می کردم. در لندن در پنج سال اخیر سخت تلاش کردم و مورد احترام بودم. چلسی و رئال تنها گزینه هایم بودند.”

بارسلونا:” با من تماس گرفتند اما برای من یک گزینه نبودند. همان طور که قبلا گفتم، رئال مادرید برای من حتی یک رویا هم نبود چرا که دست نیافتنی بودند. اگر به نامهای این باشگاه نظیر زیدان، رونالدو، کریستیانو و … نگاه کنید، می فهمید که چه می گویم. می توانستم کنار مودریچ، کروس و بنزما بازی کنم. مشکل بود که پاسخ منفی بدهم.”

اولین خاطراتت از رئال مادرید:” در تلویزیون می دیدم. اولین خاطره ام گل زیدان در فینال مقابل لورکوزن بود که با پای چپ گلی روپا را زد. یادم است که ده دقیقه متعجب بودم (می خندد) این اتفاقات همیشه رخ می دهند. زیدان خارق العاده بود. فوتبال هنری بود. اولی چیزی وبد که از رئال می دیدم، رونالدو، روبرتو کارلوس، بکام، زیدان، رائول و … ستارگان زیادی در ان تیم بودند و این مفهوم رئال مادرید است. وقتی به استادیوم می روی این را حس می کنی. حالا این فرصت را دارم که بخشی از تیم باشم.”

بزرگ شدن در منطقه “نئوکلن” در شهر برلین:” قطعا روی شخصیتم خیلی تاثیر گذاشت. در خانه شش برادر و خواهر بودیم و پول زیادی نداشتیم. در خیابان نیز در یک محله بسیار سخت بزرگ شدیم که پناهجویان زیادی در ان جا بودند. وقتی بچه بودم،در خیابان می جنگیدم و این طبیعی بود. در جایی که من در ان بزرگ شدم، فقط قوی ترین ها زنده می ماندند. این یک واقعیت بود. به همین خاطر به بازییکن کنونی تبدیل شدم. دست کشیدن در خون من نیست، این در ذهن من نیست. مادرم به همین خاطر من را “سرباز” صدای می زد. هنوز همین گونه هستم. بسیار سرسخت هستم. شکست را دوست ندارم. پذیرش شکست برایم مشکل است.”

مشکلات در محله دوران کودکی:” خدا را شکر مشکل جدی وجود نداشت. جرم در ان جا وجود داشت و تقریبا هر روز ان را می دیدم و برایم عادی شده بود. خیلی طبیعی بود. این اتفاق هر روز رخ می داد. چیزی هم تغییر نمی کرد. هر روز این اتفاقات رخ می دادند.”

خاطرات بد:” خارق العاده بود چون خوشحال بودیم. خانواده ام در طبقه 16 در یک ساختمان بسیار بلند زندگی می کردند. والدینم به من اجازه نمی دادند که به بالکن بروم چون خیلی خطرناک بود و امکان سقوط وجود داشت. اما بهترین دوران زندگی من بود. برای من خانواده از هر چیزی مهمتر است و اتحاد داشتیم. حالا همه چیز مثل همان زمان است. دلم برای ان دوران تنگ شده است. پول زیادی نداشتیم اما با هم بودیم. از این حیث غنی بودیم. پول هرگز جایی در بحث های ما داشت. چهار خواهر و دو برادر بودیم و بر اساس جنسیت می خوابیدیم، پسران در یک اتاق بودند و دختران در یک اتاق. آپارتمان خیلی کوچک بود اما سه اتاق داشت. والدینم سخت و زیاد تلاش می کردند. پدرم در یک رستوران ظرف می شست و مادرم خانه ها را تمیز می کرد. وقتی می بینی که والدینت سخت برایت کار می کنند، می خواهی کاری کنی تا روزی استراحت کنند و خدا را شکر همین اتفاق در موردشان رخ داد.”

بهترین درسی که از زندگی گرفتی؟” همیشه به من می گفتند: تنها راه رسیدن به این موفقیت این است که تو هم بتوانی بقیه را خوشحال کنی. هرگز به من یاد ندادند که به بقیه حسادت کنم و این خیلی مهم بود چرا که در  دنیایی زندگی می کنیم که مردم خیلی به بقیه نگاه می کنند. مردم خودشان را با دیگران مقایسه می کنند. من این کار را نمی کنم. هر کسی شخصیت خاص خود را دارد. این چیزی است که به من یاد داده ام. مادرم به من می گفت:”همیشه به خودت احترام بگذار.” کسی که به خودش احترام بگذارد، به بقیه هم احترام می گذارد اما اول از همه باید به خودت احترام بگذاری. وقتی این کار را بکنی، به صورت خودکار به خودت هم احترام می گذاری.”

با اولین حقوق بزرگت چه کار کردی؟” یک خانه برای والدینم در آلمان خریدم. باعث افتخارم بود که این کار را انجام بدهم. حالا خواهرم در ان خانه زندگی می کنند چرا که والدینم به آفریقا رفتند.”

سیرالئون:” حضور در آن جا فوق العاده است. من در ان جا به الگویی برای بچه ها تبدیل شده ام. می دانید؟ در اروپا خیلی ها از استرس گلایه می کنند اما اگر به ان جا بروید، مفهوم واقعی استرس را می فهمید. خیلی سریع حرف من را درک خواهید کرد و می گویید “ممنون از خداوند به خاطر زندگی که به من داده است.”

چه چیز مشکلی در آن جا وجود دارد؟”رفیق، استرس یعنی این که ندانی فردا چه غذایی باید بخوری. استرس یعنی این. این جا در اروپا هر چیزی که نیاز داریم را داریم. اما همیشه بیشتر، بیشتر و بیشتر می خواهیم. حضور در ان جا درمان خوبی است.”

در کجا فوتبال را شروع کردی؟” در خیابان و در نئوکلن. می توانید تصور کنید که بازیها بدون داور چگونه بودند (می خندد) خطاهای زیادی انجام می شد و خشونت خیلی زیاد بود. هیچ کس نمی خواست ببازد. گاهی شرط می بستیم:” هر کسی ببازد باید برای بقیه کباب بخرد.” تصور کنید که چه استرسی ایجاد می شد. ولی فوق العاده بود. در خیابان یاد گرفتم که درون زمین سرسخت باشم. در ان جا هیچ کس نبود که  به تو کمک کند. در ان جا تنها بودم. ادامه بازی سخت بود و هیچ کس برای کمک به تو نمی آمد.”

لقب رمبو را در ان جا به تو دادند؟” بله (می خندد) چرا که همیشه برای جنگیدن آماده بودم. از رمبو الگو می گرفتم چرا که به قول او اگر بتوانم به تو صدمه بزنم، می زنم (می خندد) به همین خاطر این لقب را برایم انتخاب کردند.”

اسطوره های بچگی:” همیشه به مهاجمان نگاه می کردم. رونالدو بازیکن محبوبم بود. سریع بود و گل می زد. بهترین بود. هنوز با او ملاقات نکرده ام اما وقتی به رئال مادرید ملحق شدم، با هم تماس تصویری داشتیم.”

شباهت به په په:” خیلی دوستش دارم، فقط همین. خیلی ها فکر می کنند که بیش از حد خشن است اما فکر می کنم که یک فوتبالیست عالی بود و این چیزی بود که در او می دیدم. شنیده ام که بیرون از زمین شخصیت فوق العاده ای داشته و ارامش داشته است اما درون زمین… شخصیت متفاوتی است. از نظر من یکی از سه مدافع برتر این نسل بوده است. ”

خشن هستی؟” در پنج سال اخیر کارت قرمز نگرفته ام. درون زمین دوست دارم جدیت داشته باشم اما سعی می کنم که به پاک ترین و سالم ترین شکل ممکن بازی کنم.”

شکوفایی در رم و کار کردن با مربیان مختلف ایتالیایی:” انتقالم به رم مهمترین اتفاق دوران فوتبالم بود. اتفاقاتی که برایم رخ داد را دوست داشتم. تاکتیک را خیلی یاد گرفتم و ذهنیت مربیان ایتالیایی را یاد گرفتم اما در مقام مقایسه، آنچلوتی با بقیه فرق دارد. کونته بسیار سرسخت است، اسپالتی هم همین طور. ساری بسیار پرتوقع است اما آنچلوتی متفاوت است. یک آقا است، تجربه و آرامش دارد. مثل یک دستکش مناسب برای رئال مادرید است چرا که در بیرون از باشگاه فشار بسیار زیادی وجود دارد و او کسی است که به تیم آرامش می دهد و فوق العاده است. رابطه ام با او عادی است. به من خیلی احترام می گذارد و شخصیت فوق العاده ای دارد. کارلو با بازیکنانش خیلی صحبت می کند و اهل شوخی است. این خوب است. اما فکر نمی کنم که نیازی باشد که هر روز با هم صحبت کنیم. تجربه اش خیلی مهم است. می داند که چه زمانی برای صحبت کردن مناسب است. می داند که چه زمانی با تو صحبت کند. با خودت می گویی “این دقیقا همان چیزی است که نیازش دارم.” همین باعث شده تا بهترین باشد.”

در کدام پست بهتر عمل می کنی؟” دفاع میانی. بازیکنی هستم که هرگز به مربی در مورد حضور در پست دفاع راست و دفاع چپ پاسخ منفی نمی دهم. هرگز پاسخ رد نمی دهم چرا که وظیفه اصلی من کمک به تیم است. در خدمت تیم هستم اما همه می دانند که در پست دفاع میاین بهتر هستم.”

آلابا و میلیتائو:” هر دو مدافعان فوق العاده ای هستند و همین باعث می شود که همه چیز ساده تر است. ناچو نیز همین طور. بازی کردن با او را دوست دارم. برای من فرقی ندارد که کنار کدامشان بازی کنم. الابا شخصیت فوق العاده ای دارد. زمان کمی است که به این جا آمده اما همه دوستش دارند. درون زمین یک لیدر است. با هم تیمی ها صحبت می کند و دوران فوتبالش گویای همه چیز است. میلیتائو نیز در سن کمی به رئال امده و بهتر و بهتر شده است. با گذشت زمان بهتر هم خواهد شد. شخصیت خوبی دارد. به او احترام می گذاریم.”

رقابت برای پست دفاع کناری با مندی:” طبیعی است. باعث می شود که قوی تر شوم. از طرفی همیشه در دوران فوتبالم با بازیکنان مختلف جنگیده ام.”

انتظار دقایق بیشتر را داری؟”فکر می کنم که خیلی بازی می کنم. اگر به آمار نگاه کنید، همین طور است. از ان بازیکنانی نیستم که فقط به نکات منفی نگاه کنم. گروه فوق العاده ای داریم و با بازیکنان بسیار خوبی در پست خودم رقابت می کنم. انها فصل گذشته لالیگا و چمپیونزلیگ را بردند. باید احترام بگذاریم. من تازه وارد هستم. چطور می توانم در مقابل انها که خیلی برده اند، اعتراضی داشته باشم؟ همه چیز در مسیر طبیعی خود به دست می آید.”

اهداف آینده در رئال مادرید؟” کسب همه چیزهای ممکن. در چلسی یک چمپیونزلیگ برده ام و می خواهم در رئال هم ببرم. وقتی به رئال فکر می کنی، یاد چمپیونزلیگ می افتی.”

در رئال بازنشسته می شوی؟” برادر، فقط چند ماه است که در این جا هستم و حالا می خواهی در مورد بازنشستگی حرف بزنم (می خندد) حس خوبی دارم و اگر بتوانم،  مثل مودریچ تا 37 سالگی در رئال بازی کنم (می خندد).”

رابطه با هواداران:” فوق العاده است. فکر می کنم که با گلی که مقابل شاختار زدم، همه چیز عوض شد. پیشانی ام شکافت و اتفاقاتی رخ داد. در آن لحظه  هواداران کمی با من بیشتر اشنا شدند. این در فلسفه باشگاه است که هرگز ناامید نشوی. “تا پایان.” این گونه سرم را برای تیم گذاشتم. این بخشی از چیز کوچکی بود که در اختیار تیم قرار دادم. در بازی بعدی در ال کلاسیکو من را تشویق شدند. انتظارش را داشتم چرا که صادقانه بگویم که آن گل برایم مفهوم زیادی داشت. نشان می داد که چه شخصیتی دارم. اگر دوباره به عقب برگردم، باز هم آن کار را می کنم.”

فصل عادی از نظر تو چه مفهومی دارد؟” شش جام در جریان است، درست است؟ هر شش جام را می خواهیم. این فوق العاده است. در رئال بازی می کنیم و باید هدفمان همین باشد.”

احساسات برای جام جانی؟” هیجان انگیز است. در سال 2018 در تیم ملی آلمان بودم اما نیمکت نشین بودم. جوان تر بودم. حالا نقش متفاوتی دارم و یک لیدر هستم. در کل زندگی ام برایش تلاش کردم و از این بابت خوشحال هستم. آماده ام.”

نگران مصدومیت برای جام جهانی نبودی؟” نه. هر روز سعی کردم که زیر نظر پزشکان کار کنم و همه چیز عالی است.”

تیم ملی آلمان بعد از لو؟” این دوران جدیدی است. در سال 2014 نسل فوق العاده ای با بازکنانی نظیر کروس، گوتزه، لام، شواین اشتایگر و خیلی های دیگر وجود داشت اما حالا هم نسلی از بازیکنان توانمند را داریم. فلیک نیز مشخصه های همیشگی تیم ملی آلمان را دارد. ما ماشینی برای پرس کردن هستیم (می خندد) دوست داریم همه دوئل ها را ببریم و توپربایی کنیم.”

اگر قهرمان جام جهانی شوید، یک شگفتی خواهد بود؟”هرگز نمی توان آلمان را از جمع مدعیان خارج کرد اما اگر به ماه های اخیر نگاه کنیم، می توان گفت که همین طور است و این یک شگفتی است که قهرمان شویم. اخیرا بازیهای خوبی نداشته ایم. به نظرم برزیل در فرم خوبی است. در مرحله گروهی به مصاف اسپانیا می رویم. اگر بخواهیم قهرمان جام جهانی شویم، باید بهترین ها را شکست بدهیم و فرقی ندارد که چه زمانی به مصاف بهترین ها برویم. اسپانیا بسیار بسیار هجومی است. حالا در اسپانیا بازی می کنم و می توانم ببینم که چه تعداد زیادی بازیکن خوب دارند. مثل آلمان نسل جدیدی دارند. در فوتبال به زمان نیاز است. فکر می کنم که تیم خوبی دارند. تیم جوانی دارند  وبه زمان نیاز دارند.”

جام جهانی در میانه فصل:” برگزاری جام جهانی در تابستان و بعد 60-70 بازی خیلی متفاوت است تا بعد از 20 بازی.”

آخرین جام جهانی مودریچ:” او استاد است. من او را استاد” صدا می زنم. کاری که در 37 سالگی می کند، متعلق به دنیایی دیگر است. حتی در سن 37 سالگی در رئال مادرید می درخشد. هیچ کس در سطح او نیست.”