قصه مرجع خبری رئال مادرید در شهریور 1388 آغاز شد. هر چند که هواداران قدیمی رئال ما را با فعالیت های وبلاگی از سال 86 به بعد می شناختند اما مرجع خبری در شهریور 1388 با دامین و شکل فعلی مشغول به کار شد.

در روزهایی که شبکه های اجتماعی به شدت کمرنگ بود و حجم اطلاع رسانی در مورد تیم محبوبمان رئال مادرید صرفا به اخبار کذب صدا و سیما منحصر می شد، مرجع خبری در عرصه اطلاع رسانی لحظه به لحظه از رئال پیشگام شد و با انتشار روزی 40 تا 50 خبر توسط رئال خیلی سریع تبدیل به منبعی قابل اطمینان و دقیق برای اخبار هواداران رئال مادرید شد. یکی از اتفاقات جالب شروع کار ما مربوط به معرفی شدنمان به عنوان یک کانون هواداری موفق در شبکه تلویزیونی من و تو بود.

مرجع خبری بعد از ثبات در عرصه فعالیت های مجازی از سال 1389 با تاسیس تیم فوتسال رئال مادرید فعالیت هایش در خارج از دنیای مجازی را آغاز کرد. اولین سالگرد تولد مرجع خبری در شهریور 1390 و با حضور جمعی از مدیران مرجع در کافه ای در خیابان ونک تهران برگزار شد. این گردهمایی با حضور 25 نفر از مدیران و هواداران مرجع برگزار شد.

مرجع خبری همچنان در دنیای مجازی پادشاهی می کرد و بعد از گردهمایی ساده دیگری در شهریور 91 در خیابان لبافی نژاد تهران با حضور 40 نفر از هواداران، نوبت گردهمایی سال 92 در باغ نگارستان تهران بود. در این گردهمایی برای اولین بار دکتر صدر، کارشناس محبوب و دوست داشتنی تلویزیون ما را همراهی کردند.

فضای زیبا و صمیمی این باغ و پخش شدن گسترده فیلم صحبت های دکتر صدر در سایت ورزش سه باعث شد تا مرجع خبری با اعتماد به نفس بیشتری مسیرش را به سمت جلو ادامه بدهد.

یک سال بعدی فعالیت های مرجع به تماشای گروهی بازیهای رئال مادرید در برج میلاد تهران گذشت. شعار معروف “علی کریمی برگرد به تیمت، فرانک ریبری …ده به تیمت” (لینک دانلود) که تبدیل به تیتر روزنامه گل شد، کنایه بامزه هواداران رئال در برج میلاد به چهار تایی شدن بایرن گواردیولا در آلیانس آرنا بود. اکثر هواداران رئال در آن گردهمایی توسط مرجع خبری رئال فراخوانده شده بودند.

اما یکی از مهمترین روزهای مرجع خبری رئال مادرید به هفتم شهریور 93 بر می گردد. زمانی که پنجمین سالگرد تولد مرجع خبری رئال که با عنوان “جشن دسیما، گرامیداشت دی استفانو” برگزار شد با حضور رضا جاودانی و دکتر صدر و کری خوانی های تاریخی مجری تلویزیون برای بارسا سر و صدای شدیدی ایجاد کرد. مراسمی با حضور بیش از 200 هوادار که یکی از نقاط عطف لذت بخش مرجع خبری بود. در همان زمان صفحه اینستاگرام مرجع خبری هم شروع به کار کرد.

بعد از آن فعالیت های مرجع خبری با تماشای گروهی فوتبال ادامه یافت. یکی دیگر از اتفاقات جالب مربوط به قهرمانی تیم فوتسال مرجع خبری رئال مادرید در مسابقات پرشین کاپ در حضور تیمهایی نظیر منچستریونایتد، رم، لیورپول و … بود. رئال در یک بازی احساسی در فینال توانست منچستریونایتد را در ضربات پنالتی شکست دهد. سطح مسابقات به حدی بالا بود که تیم منچستریونایتد همان تیمی بود که قهرمان جام رمضان استان تهران شده بود و تیم میزبان مسابقات هم از حضور بازیکنی مثل حسین ماهینی در ترکیبش بهره می برد!

http://real-madrid.ir/fa/wp-content/uploads/2015/07/real-juve.jpg

ادامه سال 93 به تماشای گروهی بازیهای رئال مادرید در کافه های سطح شهر تهران گذشت که البته مرجع خبری در راستای رسالت خود برای آگاه سازی هواداران مصاحبه هایی اختصاصی با حمیدرضا صدر و مرتضی محصص ، کارشناس های تلویزیونی را برای مخاطبانش منتشر کرد.

IMAG0147

ششمین سالگرد تولد مرجع خبری با کش و قوس های بسیار و حضور فرشته کریمی و کودکان دوست داشتنی موسسه خیریه با عنوان “ّبزرگداشت ایکر کاسیاس ” در تالار محمد (ص) در خیابان پاسداران تهران برگزار شد.

مرجع خبری رئال در هفتمین سال فعالیتش در پروژه ای جذاب برای اولین بار “کارت مادریدیستا” را به ایران آورد. پروژه ای که آرزوی خیلی از همراهان و هواداران رئال مادرید بود. در حال حاضر مرجع خبری هر سه ماه یک بار (آخر هر فصل) به صورت نوبتی کار ثبت نام برای کارت عضویت رسمی هواداران در باشگاه رئال مادرید را انجام می دهد.

http://real-madrid.ir/fa/wp-content/uploads/photo_2016-09-04_14-22-35.jpg

سالگرد هفت سالگی مرجع خبری هم در هتل پرشیای تهران در چهار راه کالج برگزار شد که در این مراسم ساقی زینتی (بازیگر سریال شهرزاد)، دکتر صدر، رامین پرچمی (بازیگر سریال در پناه تو)، فرید کتابچی (مستربین ایرانی) برخی از مدعوین مراسم بودند که این مراسم هم با توجه به شام چرب و نرمش حسابی به دوستان چسبید!

http://real-madrid.ir/fa/wp-content/uploads/02.jpg

http://real-madrid.ir/fa/wp-content/uploads/DSC_0821-1.jpg

http://real-madrid.ir/fa/wp-content/uploads/IMG_20160902_003225.jpg

یکی از اتفاقات جالب سال 95 مربوط به دعوت شدن اعضای مرجع خبری به مراسم افتتاحیه کافه رئال مادرید در برج میلاد توسط پوریا پورسرخ بود. این اتفاق در شب ال کلاسیکوی رفت رخ داد که رئال با گل لحظه آخری راموس بازی را به تساوی کشاند.

اتفاقا هشتمین سالگرد تولد مرجع خبری رئال هم در روز هشتم شهریور 1396 در کافه رئال در برج میلاد برگزار شد که دکتر صدر عزیز و پوریا پورسرخ مهمانان ویژه این مراسم بودند.

برنامه جذاب بعدی هواداران رئال مادرید مربوط به تور 40 نفره سفر به امارات برای تماشای فینال جام جهانی باشگاه ها در آذرماه 1396 بود. تماشای سومین قهرمانی رئال در باشگاه های جهان تجربه ای فراموش نشدنی برای تمامی حاضران در آن تور بود.

سال 1397 نیز روند مرجع خبری رئال مادرید با فعالیت هایی نظیر تماشای فینال چمپیونزلیگ در کنار هم و همچنین سفر دوباره به امارات برای تماشای هفتمین قهرمانی رئال مادرید در جهان تداوم پیدا کرد.