مرجع خبری رئال مادرید: رودریگو گوئس ستاره برزیلی رئال مادرید با هر دو نشریه آس و مارکا صحبت کرد.

تغییرات نسبت به سه سال پیش:” خیلی رشد کرده ام. چیزهای زیادی در موردم عوض شده اما همچنان همان فرد قبلی هستم. فکر نمی کنم که در این زمینه کسی بتواند بگوید که تغییر کرده است. دوران فوتبال من یک چرخش را داشته است اما همان فرد قبلی هستم. همان رودریگوی همیشگی.”

سه سال پیش فکر می کردی به جام جهانی بروی و حتی شانس فیکس شدن داشته باشی؟” بله، چرا که نه. همیشه خود مرا آماده موفقیت در فوتبال می دانستم. از زمان پیوستن به رئال، دو هدف اصلی داشتم: بردن چمپیونزلیگ با رئال که خشبختانه به آن رسیدم و دومی بردن جام جهانی با برزیل. همه چیز سریع رخ می دهد و از شرایطی که دارم، خرسند هستم.”

می توانی در 33 سالگی چهارمین جام جهانی را داشته باشی:”هنوز از آن خیلی دور هستم. به چنین چیزی فکر نمی کنم. فعلا می خواهم از اولی لذت ببرم. اگر در 33 سالگی به چهار جام جهانی برسم، ارزشمند است. امیدوارم این اتفاق در آینده رخ بدهد.”

یکی از لیدرهای تیم ملی برزیل هستی؟” بله، همیشه در تیم ملی حس می کردم که نقش مهمی دارم. همیشه خود را یک لیدر می دانستم. در برزیل و همه تیم هایم همین گونه بوده است. همیشه سعی می کردم که به تیم کمک کنم. این چیزی است که در زمان ورود به زمین برایش آماده می شوم.”

برای خیلی از رئالی ها ، تیم ملی برزیل یکی از تیم های محبوبشان است:” امیدوارم خیلی از رئالی ها به خاطر من، میلیتائو، وینیسیوس و کاسمیرو طرفدار برزیل باشند. از محبتی که به ما از مادرید داده می شود، خرسند هستیم.”

برزیل مدعی جام جهانی است:”این که پنج بار قهرمان جام جهانی شده ایم باعث نمی شود که مدعی شویم اما یکی از مدعیان هستیم. تیم های ملی دیگری هم نقش دارند. در جام جهانی نمی توان گفت که تیمی بخت اصلی است. تیم های قدرتمند زیادی حضور دارند. می دانیم که گروه قدرتمندی داریم و همه چیز برای بردن جام جهانی داریم.”

تیم ملی آرژانتین:” حریف قدرتمندی هستند اما همان طور که گفتم، شانس یک تیم را بیشتر از بقیه نمی دانم. اتفاقات زیادی ممکن است رخ بدهد. این یک جام جهانی است و همه چیز سخت است اما پس از بردن کوپا آمریکا، آنها نشان دادند که خیلی قدرتمند هستند.”

شروع فصل درخشان در رئال مادرید:” هدفم این بود که شروعم در این فصل مثل پایان فصل قبل باشد. دقایق زیادی داشتم و اعتماد به نفس داشتم. حس بهتری دارم و آماده حضوردر جام جهانی قطر هستم.”

اگر می خواستی از بین کارواخال، واران و رودیگر یکی را  از جام جهانی حذف کنی، چه حسی را انتخاب می کردی؟” همه خوب هستند اما اگر می خواستم یکی را حذف کنم، رودیگر در تیم ملی آلمان بود چرا که شخصیت بسیار قدرتمندی دارد و کار را برای مهاجم حریف سخت می کند. هر روز او را در تمرینات می بینم و حرفم را باور کنید، دقیقا همین چیزی است که در موردش تعریف می کنم.برخورد با رودیگر مثل برخورد با هواپیما است. دیوانه وار است.”

تیم ملی اسپانیا:” همیشه شرایط خوبی داشته اند. سبک مشخصی دارند. در میان تیم های ملی بهترین عملکرد را دارند. همیشه تملک توپ را دارند. تیم بسیار خطرناکی هستند. اگر بتوانم یکی  را انتخاب کنم، ترجیح می دهم مقابل تیم ملی اسپانیا بازی نکنم.”

خط خوردن ناچو از تیم ملی اسپانیا:” به نظرم کمی ناعادلانه بود. لیاقتش را داشت چرا که سالهای خیلی خوبی داشت و همیشه عملکرد خوبی داشت. نمی توانم زیاد نظر بدهم چون این مربوط به کشور خودم نیست اما عجیب بود که در میان مدعیان نباشد. نباید زیاد در این باره نظر داد.”

هفت بازی در تیم ملی برزیل و یک گل:” قطعا اگر بیشتر بازی کنم، بیشتر گل می زنم. این یکی از اهدافم است و برایم آماده است.”

حضور در پست مهاجم نوک در غیاب بنزما:” می دانستم که می توانم در ان پست بازی کنم و برایم عجیب نبود. باید دقایق در این پست پیدا می کردم اما حس می کنم که می توانم در سمت راست و چپ و مهاجم نوک یا پشت مهاجم بازی کنم. می خواهم به تیم هایم کمک کنم.”

سبک بازی تیم ملی برزیل بر اساس نیمار است؟” زیاد این طور نیست اما می دانیم که بهترین بازیکن ماست و مهم است که طوری بازی کنیم که برای او بهترین باشد. اگر نیمار جواب بدهد، همه سود می بریم و به ما کمک می کند. مهم است که گاهی برای او بازی کنیم.”

جام جهانی:” قطعا خیلی تحت تاثیر قرار می گیرم اما آماده هستم. من را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که رویای بازی در این تورنمنت را داشتم و هر روز رویای جام جهانی را دارم. ”

چه نمره ای به عملکرد خودت در این سالها می دهی؟” هفت از ده چرا که هنوز می توانم در رئال مادرید و تیم ملی برزیل بهتر شوم.”

فکر می کردی در لیست نهایی جام جهانی قرار بگیری؟” برای بچه ای مثل من یک رویا بود که در جام جهانی بازی کنم. رقابت فوق العاده ای در پست من وجود دارد. حضور در تیم ملی باعث افتخار من است. برای اولین بازی در مقابل صربستان لحظه شماری می کنم.  وقتی آخرین جام جهانی را بردیم، یک ساله بودم و حالا 21 ساله هستم و امیدوارم که دوباره قهرمان جام جهانی شویم. برای دستیابی به آن انگیزه دارم. رقابت وجود دارد اما انگر در نهایت توانسته باشم که در بزرگترین باشگاه موجود یعنی رئال مادرید بازی کنم، قطعا می توانم در برزیل هم بازی کنم.”

وینیسیوس :” او منتظر فرصتش ماند و من هم منتظر فرصتم هستم. رویایم قهرمانی جام جهانی است هر چند که رقبای سرسختی دارم. تصور می کنم که مقابل فرانسه یا المان قهرمان شویم که از نظر من بهترین تیم های حال حاضر در کار برزیل هستند.”

بازیهای اخیر در لالیگا:” شکست در وایکاس خیلی دردناک بود. در سطح خودمان نبود. داوری هم خوب نبود. وینی و من در دو بازی اخیر با خشونت مواجه شدیم و داوران خیلی بد عمل کردند که تنبیه نکردند. اتفاقی که برای من با خطای فالی رخ داد، شرم آور بود و داور ویدیویی نیز چیزی نگفت. این یک برخورد عادی نبود. نمی دانم که داور ویدیویی پس به چه دردی می خورد. اما انتقادها را قبول داریم. در وایکاس خوب کار نکردیم. اگر  در کل شب هم مقابل رایو بازی نمی کردیم، برنده نمی شدیم.”

افت بعد از جام جهانی:” فصل را خوب شروع کردیم و هیچ بازی را از دست ندادیم اما حقیقت این بود که پس از ال کلاسیک افت کردیم. هیچ کس به خاطر قطر بی خیال نشد. رئال مادرید همیشه برای بردن بازی می کند. هیچ کس در رئال با بی خیالی بازی نمی کند.  درست است که جام جهانی در نوامبر اتفاق جدیدی است.  روی بازیها نیز تاثیر می گذارد اما زمانی که درون زمین هستی، همه تلاشت را برای بردن انجام می دهی و جام جهانی و همه چیز را فراموش می کنی.”

افت رئال مقابل لایپزیش، رایو و کادیز:” همه حریفان مقابل رئال بهترین بازی عمرشدان را انجام می دهند و مقابل حریفان دیگر این جدیت را ندارند. این بزرگی رئال است و آن را می پذیریم. به آن عادت کرده ایم.”

پست محبوبت:” در همخه پست های هجومی بازی کرده ام و هماهنگ هستم. فقط می خواهم در ترکیب باشم. حالا در پست مهاجم کاذب هستم و حضور در ان جا را دوست دارم. آزادی عمل زیادی دارم .می توانم بین خطوط حرکت کنم و به دنبال گل باشم. ترجیح می دهم که در مرکز بازی کنم چرا که در جناحین از دروازه حریف دور می شوم. بازی در پست هافبک هجومی را بیشتر دوست دارم.”

آمار خوب گلزنی:” حضور در آن جا را دوست دارم. گل بالاترین بخش فوتبال است.”

رئال بعد از جام جهانی دچار نگرانی خواهد شد؟” به توانایی هایمان باور داریم و آنچلتی را هم قبول داریم. برای همه جامها در بازگشت به قطر خواهیم جنگید. نمی توان همیشه برنده شد اما در بازگشت به جام جهانی با انگیزه تر و بهتر از همیشه خواهیم بود.”

اشتباهات داوری به ضرر رئال مادرید:” صحبت در مورد داوران را زیاد دوست ندارم اما اتفاقات سختی در هفته های اخیر رخ داده است.  برای حریفان شرایط آسان تر از رئال است. در رختکن در این باره صحبت کردیم و نمی دانیم که چه خبر  است. عجیب است. برای ما اتفاق خوبی نیست. باید دید که در بازگشت از بازیهای ملی شرایط عوض می شود یا نه. نمی دانم چرا گلم مقابل ژیرونا مردود شد و قانون چیست. از نظر برخی قانونی است و از نظر برخی خطا.”

رقابت با والورده برای حضور در ترکیب:” می دانم که مربی به من اعتماد دارد. همیشه آماده خدمت به تیم هستم و بیشترین تلاشم را انجام می دهم.”

شش گانه امکان پذیر است:”برای دستیابی به آن تلاش می کنیم. خیلی مشکل است. اما در این رختکن کلمه غیرممکن وجود ندارد. برای همه چیز می جنگیم. امیدواریم که فینال فوق العاده ای همچون فصل گذشته باشد.”