مرجع خبری رئال مادرید : چهارمین ال کلاسیکوی فصل با شکست رئال مادرید با نتیجه دو بر یک همراه شد و بارسا علنا قهرمانی خود در لالیگا را قطعی کرد.

بارسلونا توانست صدمین برد خود در تاریخ ال کلاسیکوها را ثبت کند و رئال مادرید در شبی که می توانست برنده شود، با لالیکا خیلی راحت وداع کرد.. حقیقت این است که رئال مادرید لالیگای امسال را با امتیاز از دست دادن مقابل تیم هایی نظیر بتیس، رایو، مایورکا و … از دست داده بود و حتی اگر امشب هم بارسا را شکست می داد، به واسطه اختلاف شش امتیازی خیلی بعید بود که قهرمان لالیگا شود. رئال مادرید در حالی که به مراتب بهتر از بارسلونا بازی کرد و حتی در یک صحنه با نتیجه دو بر یک پیش افتاد (که گلش توسط داور ویدیویی مردود شد) در نهایت شکست خورد.

کم اهمیت ترین لالیگای فصل با شکست رئال مادرید به پایان رسید. ر اگر رئال مادرید نیمکت بهتری را داشت و جایگزین های مناسب تری برای بازیکنانی نظیر بنزما و کارواخال در طول فصل داشت، قطعا می توانست برای لالیگا رقابت کند اما از یک ماه پیش مشخص بود که لالیگای رئال از دست رفته است و این اتفاق در نیوکمپ تثبیت شد حالا رئال مادرید باید تمرکزش را روی لالیگا و چمپیونزلیگ بگذارد. حالا  در تاریخ ال کلاسیکوها، رئال مادرید 101 به 100 از بارسا پیش است  وکاتالان ها در کوپا می توانند به عدد 101 برسند.

به نظر می رسد که با جدایی بازیکنانی نظیر راموس و کاسمیرو، ضعف تجربه در ترکیب رئال مادرید کاملا مشهود است. این که در هر نیمه در دقایق پایانی گل بخوری، نشانگر بی تجربگی بازیکنانی است که حسابی فرصت سوزی کرده اند. رئال مادرید اگر در پایان نیمه اول بازی را کنترل می کرد، با پیروزی به نیمه دوم می رفت و میدانداری می کرد. در نیمه دوم هم در حالی که رئال مادرید به مراتب بهتر عمل می کرد، مغلوب شد.

در حالی که در اول فصل هواداران واقعی رئال مادرید نظیر مدیران مرجع خبری رئال مادرید هشدار می دادند که عملکرد ضعیف مدیران رئال در بازار نقل و انتقالات کار دست تیم خواهد داد، برخی خوش خیال می گفتند که به حضرت “گادفادر” باید اعتماد شود چرا که فصل گذشته رئال با ابر و ماه و خورشید و فلک توانسته قهرمان اروپا شود.  مدیران رئال مادرید فصل را نه حالا بلکه در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به بارسلونا باختند، یعنی زمانی که عمدا پرز تصمیم گرفت که ترکیب رئال را تضعیف کند و از طرفی از طریق دوستانش بیش از 600 میلیون یورو به دست بارسا رساند تا قرارداد گاوی، آرائوخو و پدری را تمدید کند و لواندوفسکی، کونده و رافینیا را بخرد. در فصلی که بنزما ضعیف ترین عملکرد ممکن را ادامه می دهد، کادر فنی هیچ جایگزینی برای او روی نیمکت ندارد آن هم در حالی که فاتی که نیمکت نشینی همیشگی بارسلوناست، یک تنه جریان بازی را عوض می کند.